SSS årsmöte 2010

2 maj, 2010 av admin

Föreningens årsmöte hölls idag med elva medlemmar som dök upp för ett fyra timmar långt möte. Det stora som bestämdes var att ändra föreningen från föreningsform till ett nätverk som ett stockholmsförbund, men låta de lokala föreningarna ta över som sub-föreningar.

Vi beslutade att nu formellt ingå med våra lokala klubbar i organisationen Vi Unga för att utveckla föreningen med deras stöd och erfarenheter. Vi Unga är Sveriges största ungdoms-organisation som är politiskt och religiöst obunden.

Delar av SSS-styrelse framför Vi Ungas lokaler på Östermalm.

För att ge mer skate-tid till våra lokala initiativtagare runt Stockholm, så kommer nätverket ”Stockholm Suburban Surfers” kassör sköta bokföringen och sekreteraren sköta medlemshanteringen centralt för nätverket, dvs de lokala klubbarna. De lokala klubbarna kommer få stadgar från SSS-nätverk och Vi Unga att anta. De behöver dock köra egna årsmöten, styrelse och aktiviteter, men nätverkets gemensamma Plusgiro konto används som konto. SSS-nätverk kommer bistå de lokala föreningarna med sin expertis.

Medlemsavgiften sänktes kraftigt för att få fler brädåkare att gå med i föreningarna. Vi förenklar också registreringen med möjlighet att skicka in ett betal-SMS. Ny medlemsavgift är 20 kr (förut 50 kr) för alla åldrar, inklusive olycksfallsförsäkring för ungdom upp till 14 år. För dig som är 15 år och äldre, kostar medlemsavgiften inklusive försäkringen 80 kr (förut 150 kr). Medlemsavgiften gäller per kalenderår. För tävlingslicens till surfförbundet kostar det 50 kr extra.

För att justera stadgar inför samarbete med Vi Unga samt komplettera med det som saknas körs extra årsmöte söndagen den 6 juni kl 13. Vi återkommer om möteslokal.

Läs protokollet från mötet här

Vi vill tacka Vi Unga för lånet av lokal!